Μια βασιλόφρων διασώζει ομάδα ανταρτών από σίγουρη εκτέλεση στην Πελοπόννησο

Η Δήμητρα Τσούτα γεννήθηκε το 1908 (;) στα Φιλιατρά. Η οικογένειά της ασχολείται με την κτηνοτροφία και ο πατέρας της πολέμησε στο Αλβανικό μέτωπο. Όλο το οικογενειακό της περιβάλλον υποστήριζε το θεσμό της μοναρχίας. Μάλιστα ο ίδιος ο Βασιλιάς Παύλος όταν είχε επισκεφτεί την περιοχή δώρισε σε φτωχές οικογένειες (και της κυρίας Δήμητρας) 1000 δραχμές.

Η ίδια αν και «βασιλικιά από τα γεννοφάσκια» μας εξιστόρησε πώς διέσωσε μια ομάδα ανταρτών στον εμφύλιο παρ’ όλο που «οι κερατάδες οι κομμουνιστές έκαναν πολλά κακά στην περιοχή» όπως χαρακτηριστικά είπε και αφηγήθηκε την ανταπόδοση για αυτή την πράξη της.

ΓΙΑΓΙΑ 109 ΕΤΩΝ

«Όταν ήρθαν οι αντάρτες, στο δρόμο που πήγαινα μέσα από χωράφια για να βρω τον πατέρα μου ακούω μια φωνή:
– Αλτ πυροβολώ!
– Αλτ πυροβολώ κι εγώ, του είπα έτσι αστεία χωρίς να δω ποιος είναι, αφού ήταν κρυμμένος.
Αφού μου πήρε το μισό ψωμί και το μισό τυρί που πήγαινα για τον πατέρα μου, με απείλησε ότι θα με σκοτώσει αν πω ότι τον συνάντησα.

Την άλλη μέρα πήγα στη μάνα μου και ζήτησα δυο ψωμιά που ζύμωνε απ’ αυτά που μοίραζε στους φτωχούς, με ρώτησε τι τα θέλω, της είπα και πέρασα από το ίδιο σημείο και του τα έδωκα.
– Θα πας σπίτι σου και θα φέρεις μια πλάκα σαπούνι και ξυραφολεπίδες, μου είπε χωρίς να φανερωθεί.

Αυτοί λοιπόν ήταν 40 αντάρτες, νοματαίοι κρυμμένοι σ’ ένα λόγγο και τους κυνηγούσαν.
Την επομένη τους πήγα και ψωμί και ό,τι μου ζέτηξαν.

– Θα πας πάνω στο μαγαζί και θα ρωτήσεις πότε θα έρθει το απόσπασμα του Ζάρα.
– Τι λες χριστιανέ μου, που να πάω τι να κάνω…
– Θα πας σ΄εκείνο το μαγαζί να ψωνίσεις ότι τάχα στα έχουν φάει (τα τρόφιμα) οι αντάρτες και θα ρωτήσεις πότε θα έρθει ο Ζάρας να σε γλιτώσει.

Πάω, μαθαίνω και τους λέω ότι θα έρθουν Τετάρτη μεσημέρι.
– Πες μας που να πάμε να κρυφτούμε μέχρι να περάσει το απόσπασμα, με ρώτησαν.
– Όπου και να πάτε θα σας βρούνε (εγώ τα ‘ξερα όλα τα κατατόπια). Μονάχα σε μια μεριά δε θα σας βρουν. Θα πάτε στου Κουκλά τα βράχια. Εκεί έχει σπηλιές όπου δεν πατάνε ούτε άνθρωποι ούτε ζώα.

Έτσι έκαμαν και η μάνα μου τους πήγε έναν τέντζερι με κολοκυθομαγείρεμα και δυο καρβέλια ψωμί και φάγαν. Ήταν 40 και σωθήκαν όλοι.»

Για αυτήν την πράξη η Δήμητρα Τσούτα συνελήφθη από χίτες αλλά σώθηκε από συγχωριανό της που διαβεβαίωσε τα εθνικά της φρονήματα.

Χρόνια μετά είχε μια δικαστική διαφορά στο Ναύπλιο. Εκεί ένας δικηγόρος τυχαία αφού εξακρίβωσε τα στοιχεία της και την…άδεια τσέπη της, προθυμοποιήθηκε ν’ αναλάβει τη δίκη και να πληρώσει τα δικαστικά έξοδα. Η…απορημένη Τσούτα κέρδισε την υπόθεση και ο δικηγόρος δε ζήτησε αμοιβή ενώ πρότεινε να κάνει και το τραπέζι στην οικογένειά της. Ήταν γιος ενός από τους 40! 
“Ετούτη η γυναίκα τάισε κι έκρυψε τον πατέρα μου για 10 μέρες κι έπρεπε να βγει λάδι” τόνισε ο δικηγόρος.

Σε ερώτηση πώς έσωσε κομμουνιστές όντας πολιτικά στο αντίπαλο στρατόπεδο είπε:
«Ας ήμουν αντίθετη, δεν ήθελα να τους καταδώσω, θα ήταν προσβολή μου αν το έκαμα. Κάνε το καλό και ρίξτο στο γυαλό λένε. Ας το βρω εκεί που θα πάω.»

Η κυρά Δήμητρα έχει 40 εγγόνια και μπόλικα δισέγγονα!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.